Opublikowany Autor adminDodaj komentarz
<!–more–>Różnego rodzaju terenowe gry dla pracowników są coraz popularniejsze pośród firm o różnej wielkości. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, które odnieść można po zorganizowaniu czegoś takiego. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacząco może poprawić relacje między pracownikami, a dodatkowo poszerzyć kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Całkiem niedawno z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znaną firmę farmaceutyczną gra szkoleniowa dla pracowników, którą wielu ludzi uznało za największą w Polsce. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć w zasadzie wszyscy pracownicy, co w sumie dało około 450 uczestników. Oprócz tego wszystkim się opiekowało 35 trenerów, jacy byli odpowiedzialni za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Niewielką część z tej grupy trenerów stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, dużą część kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni wcześniej do hotelu, w jakim wszystko było organizowane, i przeszli tam krótkie szkolenie. Przez to bez większych problemów dali sobie radę ze swoimi zadaniami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był sam Prezes koncernu, który w życiu prywatnym jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, żeby na podstawie wyprawy w góry przekazać pozostałym słuchaczom wiele wiedzy w zakresie zarządzania zespołem ludzi, rozwiązywania sporów i motywacji. Tym samym nawiązał on do zagadnień zespołowej pracy, tak bardzo potrzebnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry uczestników podzielono na 25 grup, które przez przez kilkanaście godzin realizowały zaplanowane cele. Główny element wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, czyli niestandardowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których uczestniczący musieli się wykazać kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty kończone były dostarczeniem drużynie odpowiednich kart, z którymi ta musiała się dokładnie zapoznać. Przy analizie tych kart w rzeczywistości pracownicy oceniali swoje działania nawiązaniu do pięciu głównych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swojej codziennej pracy.

Dodaj komentarz